Nuppupeittoja kerätään nyt tänne Satakuntaan syntyville keskoslapsille. http://nuppupeitto.blogspot.com sivuilta löydät lisätietoa. Raumalaisten peittoja voi tuoda minulle niin minä vien sitten suuremman määrän kerralla Poriin.

Minun 3 ensimmäistä peittoani ovat valmiit. Muutamia olen jo leikannut valmiiksi, jahka joudan ompelukoneelle.

Tässä peittoja etupuolelta. Koko noissa on 40cmx40cm. Tuo ruskea vihreä jäi sentin alle kun kävi moka sen pohjakankaan leikkuussa.

Eli pohjaan on laitettu flanneli, kuten pyydetty. Ruskea vihreä on tehty kierrätyskankaista, ruskea on omaa vauvalakanaani ja vihreät verhot olen ostanut kirppikseltä, niiden pohjalla on tuo vaaleanpunainen lammasflaneeli joka on siis omasta yöpyjamastani, selkäosasta leikattu. Housut niistä kuluivat puhki, mutta paidan kangas oli vielä oikein pehmoista ja hyvää.

Muumikankaisessa pohjana valkoinen sinikukallinen ja paloautopeitossa on tuo ihana traktoriflanelli. Ihanaa että sekin pieni pala löysi vielä paikkansa, ja vielä hyvän paikan.

Tässä vielä vilaus syyhyn miksi on tullu oltua pois ompelukoneelta

Mattopuuni sijaistevat pohjakerroksessa jossa on hyvinkin vähän luonnon valoa, jos ollenkaan. Mutta siis ruskeaa räaymattoa sieltä pukkaa. Tänään ja huomenna aikaa vierähtää myös huovutuskurssilla.