Lueskelin jotakin sisustuslehteä. Järkytyksekseni huomasin että virkatut pitsimatot, Trikookuteesta siis tehdyt) maksavat 160€. Ja korit samasta materiaalista, venyvästä vain, maksavat 19€. Hitto osaanhan mä itsekin tehdä noita koreja (sisko vääntää mulle jo mattoa). Nyt niitä on sitten tullu ku sieniä sateella. Ihanan helppo käsityö, mökille, rannalle, automatkustajana ollessa.... Yhde olen jo mummolleni antanut, ennen kuvausta,hän välttämättä halusi yhden kakkoslaatuversion, mutta onneksi sekin löysi kodin.

Näitä nyt sitten varmaan saa yks jos toinenkin tuliaisena multa  

Näissä ei ole lygraa. Venyvät vähemmän. Aika paksua kudetta, 7 virkkuukoukulle vähän liian paksua, mutta tulipahan jämäköitä koreja.

Tähän on yhdistelty kerän loppuja ja on pikkasen suurempi kuin muut. Mahtuu vaikka villasukkia eteiseen vieraille tarjolle.

Tässä lilassa kuteessa on lygraa joukossa, venyy ja paukkuu, mutta ihanan liukasta ja pehmeää virkatessa. Tätä kudetta löytyykin vielä aikast monta kerää.

Kuteet ollaan hamstrattu joskus siskon kanssa kun oli kuteita tarjouksessa 50 snt / kilo. Osa juuri tälläisiä venyviä ja paukkuvia, joita mattoihin on hankalampi näin amatöörin kutoa. Nyt löysivät nekin sitten paikkansa, mutta mihin ihmeeseen mä kaikki nää korit laitan jotka mun virkkuukoukulta tulla tupsahtelee???